W sieci powstaje dużo stron o tematyce medycznej. Korzystając z tego kanału, reklamują się prywatne kliniki i gabinety lekarskie. Wśród tego rodzaju stron, znajdziemy także mnóstwo blogów i serwisów informacyjnych, które raczą nas ciekawostkami i poradami dotyczącymi naszego zdrowia. Łatwo zauważyć, że temat ma wzięcie. Jednak samo stworzenie strony traktującej o medycynie nie zagwarantuje nam rozgłosu. Najpierw trzeba trafić do czytelników. Da się to zrobić, jednak wymagane są pewne działania promocyjne.

Od razu nasuwa się kluczowe pytanie. Jak promować strony medyczne? Mamy ku temu wiele możliwości. Ciekawym wyborem mogą okazać się tematyczne katalogi stron. Gromadzą one linki do stron internetowych wraz z opisem tego, co znajduje się na wskazanej witrynie www. Ich działanie może przypominać swego rodzaju informator medyczny, który gromadzi mnóstwo przydatnych źródeł w jednym miejscu. W katalogach medycznych znajdziemy nie tylko prywatne kliniki czy lekarze prowadzący indywidualną praktykę. Znajdziemy tam także reklamy aptek oraz sklepów ze sprzętem rehabilitacyjnym.

Skuteczną formą reklamy strony, mogą być artykuły medyczne. Dobrze jest je publikować na branżowych blogach lub w serwisach dziennikarstwa obywatelskiego. Teksty tego rodzaju muszą spełnić wiele warunków. Po pierwsze, treść zawarta w artykule musi być unikalna i ciekawa. Podstawą jest także użyteczność zawartych w nim porad. Większość czytelników nie ma pojęcia o medycynie, dlatego zbyt specjalistyczne słownictwo mogą zniechęcić do czytania.

Teksty tego rodzaju, muszą być popierane solidnymi źródłami. Informacje wyssane z palca zostaną szybko zweryfikowane, a my narazimy się na utratę wiarygodności. Oprócz tego, jeśli nasze artykuły będą wiarygodne, to zyskamy renomę w sieci a czytelnicy sami zaczną umieszczać odnośniki do naszych stron, przez co znacznie podniesie się liczba odwiedzających naszą witrynę.